(وقتی پاهایت یاری نکنند، بن بست همان جایی است که ایستاده ای. امام علی (ع پیاده روی

پیاده روی
در این وبلاگ مطالبی درباره پیاده روی است
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیاده روی و آدرس piaderavi05.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





با خواندن اين مطلب خواهيد آموخت چگونه به راحتي پياده‌روي خود را در زمستان ادامه دهيد تا با فرارسيدن بهار و تعطيلات نوروز، لاغرتر و خوش‌اندام‌تر به‌نظر برسيد و نيز عضلات پايتان شما را در اولين پياده‌روي بهار اذيت نكنند!

پياده روي در زمستان
پياده‌روي در زمستان به شما اجازه مي‌دهد يك تغيير نشاط‌بخش را در نوع قدم‌هايي كه برمي‌داريد، تجربه كنيد. هواي سرد روح‌بخش، مي‌تواند ذهن شما را پاك و استرس‌ را كم كند كه مي‌تواند براي كاهش وزن شما هم مناسب باشد. تحقيقات نشان داده است كه استرس باعث آزاد شدن هورموني به نام كورتيزول در بدن مي‌شود كه باعث افزايش اشتها و ازدياد ذخيره كردن چربي مي‌شود. همچنين بيرون رفتن براي پياده‌روي در طول ساعات نوراني روز، باعث افزايش سطح سروتونين مي‌شود. سروتونين هورموني است كه سبب مي‌شود اعصابتان آرام‌تر شود.

مستقيم به سمت سرما
آن لباس‌هاي ورزشي قديمي را كنار بگذاريد، بجاي آنها لباس‌هاي جديد پشمي و با كيفيت بالا بخريد تا در آنها راحت باشيد. مطمئن باشيد اين مورد ارزش خرج كردن را دارد زيرا شما وقتي كه گرم و خشك باشيد، خوشحال‌تر از وقتي هستيد كه عرق كرده و در حال لرزيدن باشيد. هواي سرد زمستان احتياج به مراقبت‌هاي ويژه دارد، پس اين نكات را به خاطر بسپاريد:
حداقل قبل از شروع پياده‌روي، 01دقيقه خود را گرم كنيد. در هواي سرد، قلب و عضلات‌تان احتياج به زمان بيشتري براي آماده شدن دارند.
روي بيني‌‌تان را با شال بپوشانيد تا مانع رسيدن مستقيم هواي سرد و سوزناك به مجاري هوايي‌تان شويد. اينكار بخصوص براي آنهايي كه آسم يا بيماري‌هاي قلبي دارند،‌مهم است زيرا هواي سردي كه مستقيما وارد ريه‌ها شود باعث تشديد آسم يا مشكلات قلبي مي‌شود.
كفش‌هايي بپوشيد كه كفشان صاف نبوده و شيارهاي مناسبي داشته باشد، همچنين بهتر است يك جفت چوب اسكي يراي پياده‌روي داشته باشيد تا به حفظ تعادل شما در برف كمك كند.(اينكار باعث سوزاندن كالري بيشتري نيز مي‌شود زيرا ورزشي براي دستانتان نيز هست.)
اگر در خطر سرمازدگي هستيد (سرماي شديد يا بادهاي شديدا سوزان) و يا وقتي كه زمين يخ زده و ليز است،‌بهتر است كه در خانه ورزش كنيد.

لباس ورزش در هواي سرد
هنگامي كه پايتان را بيرون از خانه مي‌گذاريد،‌بايد كمي سردتان باشد ولي نبايد طوري لباس بپوشيد كه خيلي سردتان شود و بلرزيد. اين به آن معني است كه بايد چندلايه لباس بپوشيد تا بتوانيد هنگامي كه دوست داريد آنها را در بياوريد و يا مجددا بپوشيد. و اما اصول لايه‌هاي پوششي به اين شرح است:
‌‌ لايه دروني بايد از بافت نخي باشد تا عرق را به خود جذب كند و شما را خشك نگه دارد.
‌ لايه مياني يا لايه عايق گرما ،كه بايد از بافت پشمي با وزن كم باشد تا شما را گرم نگه دارد.
‌‌ لايه بيروني كه بايد از بافت ضدآب ولي با قابليت عبور هوا باشد تا از شما در برابر برف و باران محافظت كند، ولي در عين حال اجازه تبخير عرق را بدهد.

‌ ‌دستكش، كلاه و عينك آفتابي يادتان نرود.
اجازه ندهيد سرما باعث توقف شما شود، وقتي كه خوب لباس بپوشيد مي‌توانيد از اين نگراني دربياييد و از طبيعت زيباي برفي لذت ببريد و فكرهاي خوبي براي زندگي خود و يا خريد عيدي براي دوستان و آشنايانتان در سر بپرورانيد و به اندام متناسبي در آينده فكر كنيد __________________


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:1 ] [ محمد واحدیان ]
درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، در این وبلاگ مطالبی جالب درباره ی نحوه ی پیاده روی درست ارائه می شود امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید.
آرشيو مطالب
امکانات وب
            


     

فال حافظ

     

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

 

تعبیر خواب آنلاین

 
استخاره آنلاین با قرآن کریم


        

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 98
بازدید کل : 3726
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


Pichak go Up
//تلویزیون آنلاین //پرواز پروانه

کدهای جاوا اسکریپت

ابزار های مفید وبلاگ نویسان فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز